Wednesday, 18 April 2012

Hari susu bapa sedunia

 Sian aku dengan si comey MONI x sampai stgh tahun ni..dahlah yatim piatu..kempunan nak menenen selalu.
Terpaksalah selalu aku meriba dia dan menyua puting nenen aku untuk disedutnya..aku harap TUHAN yg MAHA PENYAYANG lg MAHA MENGASIHANI dapat memberi si MONI ni merasa nikmat susu yg disedutnya.AMINN YA RABBAL"ALAMINN!!




Saturday, 14 April 2012

Awat duk kalut sedih..!!??

Dimana kita berdiri disitulah perlumbaan kehidupan kita dan lupakan masa silam. Itu pesanan ikhlas. Bangkitkan kemahuan untuk membina sejarah baru. Lupakan yang sudah-sudah, andainya yang sudah-sudah itu hanya akan menyebabkan kita bersedih.

Janganlah bersedih woiii~~!!. Sedih takda gunanya pun. Ada guna ka sedih? tak berguna lagi adalah, muka monyok, mata merah, badan kurus melidi..ada yang bila sedih dia akan makan banyak sampai jadi melebeh lemak-lemak dibadan..sah-sah memang takberguna punya orang sebab mendatangkan kemudaratan pada badan. Setakat nak sedih sikit-sikit tu ok lah, Itupun kalau tak boleh tak sedih langsung, ikut adatlah, ikut apa yang patut-patutlah.

Tapi kalau setahun sedih, ini kes melampau yang terlampau namanya. Elok molek orang hulur simpati, jadi benci nyampah pulak. Bila jumpa dia, dia duk bercerita pasal hati dia yang penuh gundah gulana semenjak berkurun lamanya. awat..?? ingat orang akan makin simpati ka? Benci bertambah benci lagi adalah!

Jadi, lani maih berpakat-pakat pesan pada diri masing-masing supaya jangan duk bersedih. Tak bersedih lebih baik daripada bersedih. Betul takkkk!!??? Orang yang tak bersedih, dia tidakmesti tidak boleh belajar bagus, boleh kerja dengan bagus dan boleh hidup dengan bagus. Sebaliknya, orang yang bersedih ja memanjang, kerjanya rosak, belajarnya pun jadi tak tak menentu dan kesihatan dia makin tak baik. Orang mudah bersedih mudah dapat penyakit. Ada fahammmm!!??

Dan penyakit pada yang kaki sedih memang lembat sembuh. Tak ka jenuh tuuu. Dahlah hatinya sedih, badan dia pulak sakit-makit, Dah tu lambat pulak nak sembuh. Bertambah deritalah sampai gelap gelita(mati ka..??Na'uzubillahi minzalik).

Itu namanya derita triple punya. Cukuplah sedih ala kadar-madar dan jangan sampai tak langsung. Maklumlah putus kasih. Kalau tak sedih, hati batu namanya. Maklumlah kematian orang yang amat disayangi. Kalau tak sedih, Hati keluli namanya. Kita sedih-sedih jugak tapi tak sepanjang masa bersedih, Sebaliknya kita keluar dan happy balik. (Paling afdhal banyak-banyak kan lah solat sunat mohon petunjuk dari yang MAHA ESA)

Tuesday, 10 April 2012

Bergoyang dibukit tarraaaaa~~~!!

Jojo~~!! apa tenok2 tuuu..

Alolololo melaka~~~!! nak itut errkk..x lehhhh..bluweekk~~!!
                                       posing sbelum mulakan tugas mbilang umh2 dibawah tu

                                                 lg skali posing sbelum mulakan tugas..
                                ermmm..cmna erk nk mula,nk bilang dr mana sampa mana dulu erk
                                       duk la jap nak amik tenaga otak nak pikir cmna nak bilang
                                   cam dh nak gelap dah pun..tapi cam best lak posing2 ni
                                                arrrgghhhh..ilham x muncul2 lg dr mentari...huhu
                                                    penat la cmni..baik melantak ja...
                                                melantak kuaci pun okeyyyyyyyyyyyyy
char so teow lapannnn pinggannnn!!

Sunday, 8 April 2012

Sekodeng budak-budak melantak

                                    Ahsyik-mahsyuk tengok keletah depa-depa ni makan
              Aminah (si putih gebu) jangan pandang-pandang, sila makang-makang, kang makanang habis mula lah tarik muka sotey
             Bila berian(i) melantak takda sapa yang berani sharing is caring sekali,sebabnya.............
                                Sebabnya Berian(i) semanja-manja comey tang makan tamak jua

Tu makan ke membaca..?? rajinya depa baca sambil makan..cerdik-cerdik belaka noO..sejuk usus perut papa depa duk asuh.

Thursday, 5 April 2012

AGRESIFNYA KELAHIRAN BULAN APRIL


Selamat luar biasa untuk sekian kalinya. Ni saja nak berkongsi kajian congak pi mai tentang bulan april. congak ni tak perlu atau wajib harus salah. kalau betul ia dan ia baik, tolong rangsang terus. Kalau tak baik tapi dia betul  ada pada psikologi anda, tolong hapus, kita nak bina peridbadi unggul bukan tunggul.

Baiklah, sesiapa kelahiran bulan april, selalunya agresif, betul?? rasa-rasanya betul kot. Orangnya sangat aktif dan dinamik tapi meskipun tindakanya pantas, tapi kerap menjadi menyesal. Alahai dik abang akak makcik pakcik dan diri sendiri, kurang-kurangkanlah kelam kabut ni sebab semua tindakan yang kelam kabut hujungnya kesal.

Peribadi pulak menarik dan pandai menarik perhatian untuk dimanjai, kekuatan mentalnya luar biasa, senang atau suka jika diberi perhatian, diplomatik orangnya dan berkebolehan menawan hati serta ada daya firasat untuk memahami orang lain, semula jadinya anda semacam ada naluri untuk memahami orang lain, kiranya macam motivator yang gitu-gitu.
Kekasih anda bulan lahirnya apa ya..?? entah-entah sama juga..hehe..

jadi, tu dia adik akak abang makcik pakcik, sebahagian dari kajian saya tentang psikologi dan peribadi yang dilahirkan bulan april setakat ini. Pastikan yang dilahirkan bulan april terus membaca dan menilai mana buruk dan baiknya, kemungkinan bulan-bulan lain akan menyusul jika terlintas idea di minda..apa-apapun yang mana baik itu dari ALLAH yang buruk itu dari kita sendiri. BravoO~~!!

Tuesday, 3 April 2012

SESEBUAH HARGA YANG BERHARGA

SESEBUAH HARGA YANG BERHARGA


  
Assalamualaikum..dah bersawang mawang dah muka dairi ni..bila malas memang kemalasan yang tak terhingga-mingga,apa nak jadi tak tau..jadi segar n tak leh tidur lak lepas di ulas mulus oleh urutan sitangan kasar yang pakar dalam sesendi seurat belurat badan,MAKASIH banyak-banyak ya hang yang baik hati penjaga hati.

ni cek nak berceloteh sikit nih..!!

korang ada apa?? Shila,?Ashila Ashima? Eismat? Bakri? korang ada apa? ooO, ada motor ya? ada kereta ya? ada rumah BESAR?? wahhh hebattt!! 

ni mai cek nak habaq pi kat hangpa nih..jagalah apa yang hangpa ada dan suka atau hangpa  akan berduka pabila kehilanganya kelak. ni hangpa-hangpa yang ramai terlepas pandang. waktu dia ada benda tu dia tak perasan berharga buat dia. Nanti dah takda baru nak terngadah.

Macam orang kerjalah.hari-hari dia pi kerja, dia tak perasan betapa berharganya kerja tu. Betul?? 
Nanti kalau kerja tu hilang disebabkan KEJADAH2 yang tak dapat dielakan baru perasan betapa berharganya kerja tu..an ann annn!!?? sekarang memang lah tak rasa. Rasa pun ala-alalatop imaginasi gitu-gitu. Jadi realiti nanti, baru betul-betul rasa terhantuk berbinjul-binjul.

Orang yang ada isteri,suami,tunang,pasangan kekasih, hari-hari tengok, tak rasa pun kalau takda suatu hari nanti, lari ka, meninggal ka, kena kebas dek orang lain ka, maka tak jaga betul-betul. Asyik mahsyuk nak menggatal merenyam dengan orang lain ja. Sekali tu hilang baru tau betapa hilangnya satu kehilangan yang amat kita sayangi dan tatang selama ni.

Apapun, macam tulak kaedahnya. Tengah ada, tak berperasaan benda tu berharga. Nanti dah takda baru tau betapa berharganya. Jagalah apa yang hangpa suka dan sayang, atau hangpa terpaksa menderita bersama EGO hangpa apabila kehilanganya nanti disebabkan kecuaian dan keEGOan hangpa sendiri. Huhhhh..!!



Monday, 27 February 2012

Jalan petang-petang atas bukit

Uncle Jeff dan Uncle Jhon  dibelakang
Petang2 ikut Papa dia bawa budak-budak tu jalan atas bukit, kebetulan Uncle2 berdua ni nak bagi makan doggy tu walaupun bukan diaorang yang punya. Baik betul.
Bodyguard2

Aman dan Didi

BUKIT TABUR

PEMANDANGAN ATAS BUKIT 
 26hb, enjoy lagi... naik bukit pulak lah....thank you Papameow...

ADA SARANG TEBUAN

Nyum2

KETAM PASIR, PORT DICKSON

PANTAI BATU 9
25hb , ke PD, makan angin dengan Papa Meow, sambil scrub badan  .

SCRUB SEMULAJADI

KETAM PASIR


INI APA?