Tuesday 3 April 2012

SESEBUAH HARGA YANG BERHARGA

SESEBUAH HARGA YANG BERHARGA


  
Assalamualaikum..dah bersawang mawang dah muka dairi ni..bila malas memang kemalasan yang tak terhingga-mingga,apa nak jadi tak tau..jadi segar n tak leh tidur lak lepas di ulas mulus oleh urutan sitangan kasar yang pakar dalam sesendi seurat belurat badan,MAKASIH banyak-banyak ya hang yang baik hati penjaga hati.

ni cek nak berceloteh sikit nih..!!

korang ada apa?? Shila,?Ashila Ashima? Eismat? Bakri? korang ada apa? ooO, ada motor ya? ada kereta ya? ada rumah BESAR?? wahhh hebattt!! 

ni mai cek nak habaq pi kat hangpa nih..jagalah apa yang hangpa ada dan suka atau hangpa  akan berduka pabila kehilanganya kelak. ni hangpa-hangpa yang ramai terlepas pandang. waktu dia ada benda tu dia tak perasan berharga buat dia. Nanti dah takda baru nak terngadah.

Macam orang kerjalah.hari-hari dia pi kerja, dia tak perasan betapa berharganya kerja tu. Betul?? 
Nanti kalau kerja tu hilang disebabkan KEJADAH2 yang tak dapat dielakan baru perasan betapa berharganya kerja tu..an ann annn!!?? sekarang memang lah tak rasa. Rasa pun ala-alalatop imaginasi gitu-gitu. Jadi realiti nanti, baru betul-betul rasa terhantuk berbinjul-binjul.

Orang yang ada isteri,suami,tunang,pasangan kekasih, hari-hari tengok, tak rasa pun kalau takda suatu hari nanti, lari ka, meninggal ka, kena kebas dek orang lain ka, maka tak jaga betul-betul. Asyik mahsyuk nak menggatal merenyam dengan orang lain ja. Sekali tu hilang baru tau betapa hilangnya satu kehilangan yang amat kita sayangi dan tatang selama ni.

Apapun, macam tulak kaedahnya. Tengah ada, tak berperasaan benda tu berharga. Nanti dah takda baru tau betapa berharganya. Jagalah apa yang hangpa suka dan sayang, atau hangpa terpaksa menderita bersama EGO hangpa apabila kehilanganya nanti disebabkan kecuaian dan keEGOan hangpa sendiri. Huhhhh..!!



No comments:

Post a Comment